środa, 12 października 2011

10 porad dzięki którym zaoszczędzisz czas

Nie od dziś wiadomo, że czas to pieniądz. Dzisiaj postanowiłem dać kilka rad, które są proste, ale bardzo efektywne - pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu i przy odpowiedniej motywacji zarobić więcej pieniędzy ;).

1. Rób listę rzeczy do zrobienia!

Najlepiej dzień wcześniej przed ich planowanym wykonaniem. Istotny jest czas który masz poświęcić na czynności oraz ich priorytety. Niektórzy ludzie wolą zapisać więcej i część przełożyć "na jutro", a inni wręcz odwrotnie.

Ciekawym rozwiązaniem mogą wydawać się serwisy oferujące stworzenie listy "to-do" lub pluginy do przeglądarki internetowej, ale nie chcesz przecież spędzać kilkunastu zbędnych minut na szukaniu odpowiedniej strony (o ile uda Ci się o tym w ogóle pamiętać). Najlepszym rozwiązaniem jest zwykła kartka papieru i długopis.

2. Stosuj kolorowe karteczki post-it

Używam ich do przypominania o najważniejszych rzeczach, które muszę wykonać (przyklejam je na obudowie monitora) oraz zaznaczania najczęściej używanych fragmentów książek branżowych.

3. Poznaj się z Bridżem

Jeśli używasz na codzień oprogramowania takiego jak Photoshop, Indesign czy Illustrator to niezłym wyjściem będzie zaprzyjaźnienie się z przeglądarką plików ze stajni Adobe - Bridge. Do jego zalet zależy m.in. moduł który ładuje się podczas startu systemu i przyśpiesza każde uruchomienie programu, podgląd standardowych plików oraz tych z rozszerzeniami .psd, .ai, .indd, oraz szybka wyszukiwarka, a także możliwość instalowania dodatkowych pluginów.

4. Pomyśl o archiwizacji

 Podstawową sprawą jest system nazywania plików oraz ich przechowywania. O ile robiąc jeden projekt generujący niewielką ilość plików nie zrobimy bałaganu, o tyle pracując przy 20 możemy mieć juz problem.

Moim sposobem jest osobny dysk przeznaczony na projekty graficzne, podzielony na katalogi z Datą(rok)>Nazwą klienta>Nazwą projektu>Poszczególnymi katalogami dla każdego z elementów.

5. Rób backupy

Awarie zdarzają się każdemu, jednak jeśli będziesz robił systematycznie kopie bezpieczeństwa wrażliwych danych, możesz spać spokojnie. Oczywiście najlepiej przechowywać dyski z kopiami bezpieczeństwa poza komputerem, a najlepiej w 2 innych miejscach (często ludzie tracą komputery i backupy z powodu kradzieży).

Ciekawym rozwiązaniem może być uploadowanie (dodatkowe) szyfrowanych  (polecam darmowy program TrueCrypt) paczek z danymi na darmowe serwery take jak np. megaupload czy rapidshare (ze świadomością, że kiedyś mogą stamtąd zniknąć bez uprzedzenia)

6. Odbieraj telefony i maile o stałej porze

Poinformuj swoich klientów o godzinach w których można się z tobą skontaktować. Mając kilku klientów, którzy dzwoniąc naprzemiennie i wyburzają Cię  z rytmu, można dosłownie stracić wiele czasu.

7. Oddziel pracę od czasu wolnego

Praca na zlecenie pozwala na dużą elastyczność, chociaż mieszając czas, który powinieneś poświęcić na projekt klienta z rodzinną telenowelą nie może wyjść nic dobrego. Poinformuj swoich bliskich, że pracujesz i potrzebujesz mieć czas tylko dla siebie.

8. Używaj czytnika RSS

Kiedyś byłem przeciwnikiem czytników, twierdząc, że to zbędny gadżet. Dzisiaj kiedy chcę być na bieżąco z kilkunastoma witrynami, czytnik rss jest dla mnie niemal niezbędny. Oferują go niektóre firmy oferujące pocztę internetową, przeglądarki, komunikatory, a także programy do czytania poczty.

9. Stosuj etykiety

Poczta GMail (pewnie nie jako jedyna) pozwala na stosowanie kolorowych etykiet. Zaszufladkuj swoich znajomych oraz klientów przyklejając im niewidoczną etykietę z unikalnym kolorem - przeglądanie poczty stanie się szybsze i bardziej intuicyjne.

10. Używaj skrótów klawiaturowych

Zarówno nauka szybkiego pisania jak i skrótów klawiaturowych oprogramowania, którego używasz na codzień jest bardzo istotna. W plikach pomocy (F1) producent  często umieszcza tabelkę z listą wszystkich skrótów, która może zostać wydrukowana do szybszego zapamiętania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz